درخواست مشاوره کنکور

سایتی برای مشاوره کنکور

درخواست مشاوره کنکور

سایتی برای مشاوره کنکور

اهمیت انتخاب رشته ی کنکور

⚠️چیدمان کد رشته ها به ظاهر ساده است اما واقعا کاری پیچیده وحساب شده است که نیاز به تجربه کافی دارد و باید تمام اصول و قوانینو به درستی در چیدمان پیاده کرد که یک نتیجه ی مطلوب بگیرید، روز انتخاب رشته روز آزمایش خطا و تمرین برای شماها نیست یک انتخاب رشته = سرنوشت شغلی آینده شما یا معلم یا مهندس یا دکتر یا وکیل و...یا خدای نکرده مردود با یک اشتباه مسیر زندگی خودتون تغیر ندین در روز انتخاب رشته از یک مشاور که تجربه ی کافی داره حتماً کمک بگیرید چرا که سازمان سنجش به هیچ وجه جوابگویی مردود شدن های شما نخواهد بود.


مرور درس ها



دوستان دقت داشته باشید که مرور درس ها فقط به معنی خوندن متن درس نیست بلکه تست زدن هم نوعی مرور درس هست مخصوصا برای کسایی ک  دوران جمع بندی رو دارن میگذرونن، مثلا وقتی میگیم همه تست های دروس عمومی رو فورا بعد از مطالعه کار نکنید و حداقل یک روز بعد کار کنید این تست زدن خودش نوعی مرور مطالب درس هست. بهتره به جای اینکه ۱۵۰ تست شیمی رو یکدفعه در یک روز بزنید تقسیم کنید به سه روز مختلف هر بار ۵۰ تست.

برای مرور درس ها در روزهای نزدیک به کنکور یا دوران جمع بندی باید حتما از قبل خلاصه نویسی کرده باشید و اون زمان خلاصه ها رو مرور کنید. یکی از مزایای خلاصه نویسی کردن در طول سال تحصیلی این هست که دورن جمع بندی یک ماه آخر میشه سریع درس ها رو از روی خلاصه ها در زمان کم مرور کرد.


درس بخوانید حتی وقتی دلتان نمی‌خواهد

✍️با نشستن پشت میز مطالعه یا به دست گرفتن کتاب و تظاهر به درس خواندن در حالی که سرگرم فکر و خیال هستیم، ممکن است بتوانیم اولیا را گول بزنیم، اما خودمان را نمی‌توانیم. فقط با این رفتار به ناخودآگاهمان یاد می‌دهیم متعهد نبودن چندان هم بد نیست!


از این روزها، زیاد در پیش خواهیم داشت؛ روزهایی که تمایل چندانی به درس خواندن نداریم؛ روزهایی که حس می‌کنیم «چه فایده؟»، «که چی؟»


هر گاه علاقه‌‌تان به درس کم شد، هر وقت احساس می‌کنید انگیزه‌ی کافی برای درس خواندن ندارید، هر وقت احساس می‌کنید حس درس خواندن ندارید، به خودتان مرخصی بدهید! به خودتان بگویید: من این استراحت و تفریح را به خودم می‌دهم تا با تمرکز و آمادگی بیش‌تری به درس خواندن بپردازم.


برای مرخصی‌تان برنامه و مدت‌زمان مشخص تعیین کنید. می‌توانید از خانواده کمک بگیرید و برنامه‌ای با آن‌ها طرح‌ریزی کنید. زمانی که به درس بازگشتید، به‌راستی درس بخوانید. خواهید دید اعتمادبه‌نفس مضاعفی دارید و حس سرافرازی به شما دست خواهد داد.


معرفی رشته #صنایع_شیمیایی

صنایعی که در آنها واکنش های شیمیایی انجام می شود صنایع شیمیایی نامیده می شود. بنابراین بسیاری از صنایع را شامل می شود مثل صنایع غذایی، صنایع تولید لوازم خانگی، داروسازی، پتروشیمی، الیاف مصنوعی، مواد بهداشتی و آرایشی. در صنایع شیمیایی فرایندهایی مانند برهمکنش ماده و انرژی و نیز تغییرات و تبدیل های حاصل در مواد انجام می شود.


رشته ی صنایع شیمیایی تلفیقی از شیمی و مهندسی شیمی است که دانش آموختگان این رشته علاوه برخواندن دروس نظری با آزمایشگاه های مربوط به مهندسی شیمی نیز آشنا می شوند. که علم شیمی به عنوان یکی از علوم پایه، زیربنای علوم مختلفی همچون بیولوژی، بیوتکنولوژی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های متعدد مهندسی است.


❇️بازار کار رشته صنایع شیمیایی

رشته صنایع شیمیایی زمینه های شغلی متعددی دارد که از آن جمله می شود کارخانجات پالایش گاز، صنایع پلیمر، پتروشیمی، متصدی آزمایشگاه های شیمی، متصدی خط تولید مواد پاک کننده، آبکاری فلزات به روش های مختلف، تصفیه آب مورد نیاز صنایع شیمیایی و کارخانجات تولید کننده مواد شوینده و پاک کننده و سرپرستی آزمایشگاه های شیمی رو نام برد.

 

❇️زمینه های شغلی رشته صنایع شیمیایی:

1- کارخانجات پالایش گاز

2- کارخانجات صنایع پلیمر

3- کارخانجات پتروشیمی

4- متصدی خط تولید مواد پاک کننده

5- متصدی آزمایشگاه های شیمی

6- آبکاری فلزات به روش های مختلف

7- کارخانجات تولید کننده مواد شوینده و پاک کننده

8- تصفیه آب مورد نیاز صنایع شیمیایی

9- سرپرستی آزمایشگاه های شیمی

تغییر رشته

در تغییر رشته از تجربی به انسانی و یا تغییر رشته از ریاضی به انسانی :


توجه داشته باشید که  درس عربی و درس تعلیمات دینی  رشته ی تجربی و ریاضی با دروس عربی و تعلیمات دینی در رشته ی انسانی تطبیق نمیخورد پس بنابراین دانش آموز بایستی این دروس را در تابستان پایه یازدهم و یا  تابستان سال بعد بگذراند

همچنین  تاریخ ۱ را که جزو دروس پایه دهم رشته انسانی هست  را نیز باید بگذراند.

پس در این نوع  تغییر  رشته دروس زیر بایستی در تابستان  پایه یازدهم و یا تابستان پایه دوازدهم و یا دیماه دوازدهم  گذرانده شود:

۱-تاریخ۱

۲-عربی رشته انسانی

۳-تعلیمات دینی رشته انسانی